Nagyatád-Rinyamente Turisztikai Egyesület
Az Egyesület 2012. november 14-én az Új Széchenyi Terv Dél-Dunántúli Operatív Program keretében szervezetfejlesztés céljából benyújtott pályázatát 2013. januárjában támogatásra érdemesnek ítélték. A támogatási szerződés megkötésére 2013. március 29-én került sor.
Nagyatád-Rinyamente Turisztikai Desztináció-menedzsment Egyesület fejlesztési programja
A projekt keretein belül megvalósul:
- a szervezet működési feltételeinek fejlesztése, szakmai feladatainak támogatása
- irodai eszközök, szoftverek beszerzése
- turisztikai termékfejlesztés
- a desztináció turistákkal való megismertetése érdekében koordinált marketing tevékenység
- a turisztikai szolgáltatók kínálatát összefogó, bemutató, egységes arculatú honlap kialakítása
- a turizmusban érdekelt vállalkozásokkal, szolgáltatókkal való együttműködések ösztönzése
A projekt finanszírozása közösségi forrásból, valamint saját hozzájárulásból valósul meg. A közösségi forrás mértéke maximum 85 %, míg a saját hozzájárulás tervezett mértéke 15 %.
A projekt pályázatban tervezett forrásösszetétele az alábbiak szerint alakult:
A projekt összköltsége | 38 230 500 Ft |
A támogatás összege | 32 495 925 Ft |
Saját forrás/önrész összege | 5 734 575 Ft |
Igényelhető előleg összege | 4 660 443 Ft |
A projekt kezdetének és befejezésének várható időpontja:
a projekt kezdete: 2013. július 1.,
a befejezés várható időpontja: 2015. június 30.
A projektben vállalt tevékenységek
1. Rendezvényszervezés
A rendezvényszervezés tevékenység keretében kettő program kerül megszervezésre.
Az I. program a Simongáti leányvásár, amelynek tervezett helyszíne a Szoborpark és Látogatóközpont (Nagyatád). A rendezvény tervezett időpontja: 2015. május. A programhoz kapcsolódó rövid programterv az alábbi:
Látogatóközpont kiállító termében kiállítás megrendezése.
Szoborparkban:
- Kézművesek vására (Somogyra jellemző hagyományok: keramikusok, fafaragók, fajáték készítők, népművészeti baba és ruha készítő, csuhé-báb készítő, mézeskalács készítő, sajt, pörköltcukor készítők, szövők, kosárfonók, tojásfestők)
- Kézműves foglalkozások: csuhé-báb készítés
- Íjászat, sárkányeregetés, kisállat simogató
- Kosárhintázás, kosárfonó bemutató
- Lovaglás, patkoló kovács bemutató, lovaskocsizás
- Gyermekfoglalkozások
- Színpadi előadások (gyerekeknek szóló előadás, néptánc bemutató, népzenei együttes fellépése, vendégművész népzenei együttes koncertje – magyar népzenei hagyományok, Leányvásár)
- Táncház – tábortűz
A II. program a Nagyatádi szüreti fesztivál, amelynek tervezett helyszíne a Szent István Park, Templom tér. A rendezvény tervezett időpontja: 2014. szeptember. A programhoz kapcsolódó rövid programterv az alábbi:
- Szent István Park – belváros Szüreti felvonulás: Táncos- zenés felvonulás a hagyományok felelevenítésével kocsikon, hintón, lovon a Szent István Parkból kiindulva, a Széchényi tér megkerülésével.
- Szabadtéri színpadon: népi hagyományokat felelevenítő műsor, kisbíró köszöntője, borkóstoló, néptánc bemutatók, borlovagok műsora, népdalcsokrok.
- Templom téren: szüreti táncház a nagyatádi hagyományőrző csoportok és együttesek, valamint népzenei együttes közreműködésével.
2. Belföldi tanulmányút
Szakmai tapasztalatszerzés céljából a TDM tagok számára megszervezésre kerül egy belföldi tanulmányút.
3. Marketing
A desztináció új pozícionálásának és márkaépítési, arculatépítési törekvéseinek megvalósítása:
- 1 db Országos jelentőségű rádió megjelenés
- 1 db Megyei televíziós PR riport
- 1 db Megyei napilap PR cikk
- 1 db PR film készítése
- 1 db WEB oldal kialakítása
- 1 db Fotótár, galéria kialakítása
- Kiadványok készítése (prospektus, infomap, rendezvényplakát)
- Internetes kampány
- Hirdetések, PR-cikkek online és offline felületeken
4. Eszközbeszerzés, immateriális javak
A TDM szervezet megfelelő színvonalú munkavégzéséhez és a saját teljesítésben tervezett marketing feladatok ellátásához szükséges irodatechnikai eszközök beszerzése, szállítása. Beszerzésre került a szervezet számára egy multifunkcionális nyomtató, 3 db laptop, projektor, vetítővászon, spirálozó, lamináló.
5. Desztinációfejlesztési stratégia elkészítése
A pályázat kötelező eleme a stratégia elkészítése, amely magában foglalja a rövid-, közép-és hosszú távú célok megfogalmazását, a fejlődési irányok kijelölésére szolgáló célrendszer kialakítását. A stratégia elkészítése elengedhetetlen a turisztika fejlődéséhez, hiszen fel kell mérni a jelenleg rendelkezésre álló lehetőségeket és ezen lehetőségekre kell építeni a fejlesztést.
6. Desztináció vonzerőleltárát megalapozó adatgyűjtés
Programcsomagok, rendezvények, ajánlók összeállításához a desztináció teljes vonzerő leltárának feltérképezése. Ehhez elengedhetetlenül szükséges az adatgyűjtés.
7. Folyamatos kapcsolattartás, együttműködés
A folyamatos kapcsolattartás, együttműködés keretein belül az Egyesület a desztináció turisztikai szereplőinek részére TDM tematikájú szakmai rendezvényeket kíván szervezni.
8. Fogyasztói elégedettség mérése, visszajelzések gyűjtése
A fogyasztói elégedettség mérése, továbbá a visszajelzések gyűjtése elengedhetetlen a termékfejlesztés szempontjából, mivel ezen adatok alapján lehet a kínálaton vagy esetleg annak minőségén, összetételén változtatni, ahhoz hogy a fogyasztó elégedett legyen az általa igénybe vett szolgáltatással. A tevékenység keretében a desztinációba látogató vendégek elégedettségének, észrevételeinek, véleményének kutatása, felmérése kerül megvalósításra kérdőívek segítségével.